مدیریت دانش(KM) ، مدیریت داراییهای دانشی سازمان به منظور ایجاد ارزش و تامین نیازهای تاکتیکی و استراتژیک است. KM شامل فرآیندها، استراتژیها و سیستمهایی است که ذخیرهسازی، اشتراکگذاری، اصلاح و دانش را حفظ و تقویت میکنند.
ویروس کرونا سرعت تحول دیجیتال را در سازمانهای مختلف افزایش داد و مدیریت دانش نقش بزرگی در این عرصه ایفا نمود. علاوه بر این، رکود اقتصادی، باعث ایجاد فشارهای شدیدی بر شرکتها شد.
فقط در طی چند ماه، کویید ۱۹ از جنبههای مختلف بر زندگی افراد خصوصا بر کسب و کارهایشان تاثیر گذاشته است. میزان تعدیل نیرو و اخراج کارکنان سر به فلک کشیده است، پیشبینیها و مدلهای تجاری در حال تغییر هستند و فناوریهایی که برای تجزیه و تحلیل، برقراری ارتباط و همکاری به آنها اعتماد می شود بیش از هر زمان دیگری مهم هستند و مورد توجه قرار میگیرند.
درحال حاضر ما بایستی به تغییر سبک زندگی خود و ایجاد تحولات دیجیتالی در شرکتها با کمک مدیریت دانش متمایل گردیم.
برای مشاهده ادامه مقاله به ادامه مطالب بروید .
ادامه مطلب